xcounter

U-2 з власним R2-D2: літак-розвідник вперше здійснив політ зі штучним інтелектом замість другого пілота

1022
U-2 з власним R2-D2: літак-розвідник вперше здійснив політ зі штучним інтелектом замість другого пілота

Під час польоту штучний інтелект виконував роль другого пілоту і відповідав за пошук ворожих пускових установок

Військово-повітряні сили перевірили можливості системи штучного інтелекту Artoo (на ім’я Artuμ), яка 15 грудня вперше піднялася на борт літака-розвідника U-2 й отримала контроль над радаром і сенсорними системами літака.

Під час навчально-розвідувальної місії, що проводилася з бази ВПС США Біл у Каліфорнії, система Artuμ отримала задачі знайти ворожі ракетні пускові установки під час імітації ракетного удару.

Читайте також: Штучний інтелект проти танків: як роботи допомагали знищувати російський Т-72 на навчаннях Project Convergence
Літак-розвідник U-2
Літак-розвідник U-2 під час випробувань 15 грудня 2020 року

Як повідомляють в ВПС, Artuμ була одноосібно відповідальна за використання датчиків та тактичну навігацію після зльоту. Водночас людина-пілот U-2 була зосереджена на виявленні ворожих літаків.

"Як і у будь-якого пілота, у Artuμ (навіть у R2-D2) є свої сильні та слабкі сторони", – написав у Twitter Уіл Ропер, керівник відділу закупівель ВПС США. За його словами, розуміння цих сильних та слабких сторін "для підготовки людей і штучного інтелекту до нової ери алгоритмічної війни – наш наступний важливий крок. Ми або станемо науковою фантастикою, або історією".


Spaitech


R2-D2
Астромеханічний дроід R2-D2 зі всесвіту "Зоряних воєн"

Ця система штучного інтелекту була створена Федеральною лабораторією U-2, яка у жовтні цього року успішно оновила програмне забезпечення літака під час польоту – вперше для американських військових.

R2-D2 і U2
Користувачі соцмереж вже поділилися творчістю на цю тему

Подія стала можливою завдяки розгортанню Kubernets, контейнерного методу з відкритим вихідним кодом для автоматизації оновлень програмного забезпечення.

Система штучного інтелекту заснована на ігровому алгоритмі, відомому як µZero, який використовувався для перемоги над людьми у шахах та ґо, пояснює Ропер.

За даними ВПС, лабораторія U-2 спеціально навчила другого пілота зі штучним інтелектом маніпулювати набором датчиків U-2 під час "більш ніж пів мільйона місії, змодельованими комп’ютером".

Зазначається, що хоч Artuμ був створений, щоб зменшити навантаження на пілота U-2, він може бути модифікований для використання іншими бойовими літаками.

Читайте також: Важливіше за бомби: безпілотники без штучного інтелекту стають непотрібними